Събота, 27 Април 2024
  • Арена Радио
  • Новини
  • Новини
  • Програмата
    Online radio Arena
    Изтегли Winamp


  • Главно меню
  • Онлайн TV (Начало)
    За нас
    Нашите продукти
    Контакти
    Да правим филм в Русе
    Арт
    Реклама
    Връзки
    Приятели

    всички новини  »
    Изпрати своята новина  »
    RSS новини
    26.02.2024  » Анатомия на едно падане е големият победител на наградите Сезар
    Филмът "Анатомия на едно падане" е големият победител на наградите "Сезар". Най-престижните отличия във френското кино бяха раздадени за 49-ти път в зала "Олимпия" в Париж. Информацията е на dnevnik.bg.

    © Reuters

    Жюстин Трие и Сандра Хюлер

    "Анатомия на едно падане" имаше 11 номинации и спечели 6 отличия, включително за най-добър филм и режисьор (Жюстин Трие). Германската актриса Сандра Хюлер триумфира в категорията за водеща женска роля, а Суон Арло беше награден за поддържаща мъжка роля. Лентата също така победи в категориите за оригинален сценарий и монтаж.

    Трие стана втората жена в историята на френското кино, отличена със "Сезар" за най-добър режисьор след Тони Маршал, която бе отличена за филма си "Салон за красота "Венера" през 2000 г.

    "Анатомия на едно падане" продължава своя възход, след като грабна "Златна палма" в Кан, БАФТА и "Златен глобус" за оригинален сценарий. Сочен е и за фаворит за "Оскар".

    С най-много номинации за "Сезар" водеше фантастиката "Животинско царство", която разказва истории за мутации от бъдещето. Но макар и да имаше най-много шансове за отличия, филмът спечели само 5 награди в техническите категории - визуални ефекти, кинематография, звук, дизайн на костюмите и оригинална музика.

    Със статуетката за водеща мъжка роля си тръгна Арие Уортхалтер за ролята на Пиер Голдман във филма "Процесът Голдман" на Седрик Кан. Продукцията проследява историята на активиста Пиер Голдман, обвинен в убийството на двама фармацевти на булевард "Ришар Леноар" в Париж през 1969 г.


    © Reuters

    Адел Екзаркопулос

    "Сезар" за най-добра поддържаща женска роля спечели Адел Екзаркопулос за превъплъщението си във "Всички твои лица". Наградата за адаптиран сценарий отиде при Валери Донзели за "Само ние двамата", базиран на романа L'Amour et les Forêts от Ерик Райнхард. Филмът показва механизмите за контрол над другия и проследява историята на двойка, в която жената неусетно се оказва изолирана от всички свои близки.

    Отличието за най-добър дизайн на продукцията отиде при "Тримата мускетари: Д'Артанян" на Мартен Бурбулон, който вече може да се гледа и в българските кина. Със "Сезар" за дебютен игрален филм бе отличен Junkyard Dog на Жан-Батист Дюран. Рафаел Кенар, който играе в Junkyard Dog, беше обявен за най-добър обещаващ млад актьор. А за изгряваща актриса бе отличена Ела Румпф за ролята си на Марагарита Хофман във филма "Теоремата на Маргарита".

    В категорията за документален филм спечели "Четири дъщери" на Каутер Бен Хания, който разказва историята на семейството на Олфа Хамруни. Тя има четири дъщери, но две от тях изчезват през 2015 г., за да се присъединят към ИДИЛ в Либия.

    Наградата за най-добра анимация отиде при "Пиле за Линда!" на Киара Малта и Себастиен Лоденбак. Филмът показва трудностите пред майката на Линда в нейния опит да спази обещанието си и да намери любимото ястие на дъщеря си - пиле с чушки.


    © Reuters

    Кристофър Нолан и Марион Котияр

    Кристофър Нолан не пропусна и тази наградна церемония. Той получи почетен "Сезар", който му бе връчен от актрисата Марион Котияр. С почетен "Сезар" бе удостоена и актрисата и режисьор Аниес Жауи.

    Макар и "Опенхаймер" на Нолан да беше номиниран в категорията за чуждестранен филм, този път не спечели. Отличието отиде при романтичната комедийна драма "Природата на любовта" (Канада/Франция) на Мония Чокри.

    Церемонията бе белязана от речта на актрисата Жудит Годреш, която използва трибуната на наградите, за да се противопостави на сексуалното насилие. Според нея не може да се толерират "безнаказаност, отричане и привилегии", а мъжете, обвинени в сексуално посегателство, "не трябва да имат права да командват в киното". Наскоро Годреш обвини френските режисьори Беноа Жако и Жак Доайон, че са я изнасилили, когато е била тийнейджърка.
    АРЕНА

    «  Обратно към новините



  • АНКЕТА
  • НА АРЕНАТА



  • всички интервюта  »