При прилив те почти не се виждат, но когато река Темза се отдръпне,
призрачните им глави изплуват заедно с конете, които те яздят.
Инсталацията
"Прииждащият прилив" на скулптора Джейсън Тейлър се състои от четири
породисти коня, яздени от четиримата конници на Апокалипсиса.
Произведението се намира до моста Vauxhall и е на по-малко от миля от
седалището на английския парламент, пише "Гардиън".
Целта на
Тейлър, познат на публиката със създаването на подводни музеи около
застрашени морски пейзажи, е да накара хората да се замислят за
радикалните климатични промени и влиянието на горивата върху планетата.
Неслучайно конете, чиито глави са изобразени като бензинови помпи, са
символ на кипящата индустриализация в модерния свят.
"Прииждащият прилив"
[facebook.com]
Скулпторът смята, че мястото на инсталацията е перфектно за целта
му, тъй като може да се види от много политици и хора, отговорни за
резките климатични промени и създаването на нараняващи природата сделки.
С
двама от ездачите, облечени в костюми, гледащи предизвикателно в
далечината, Тейлър прави директна препратка към бизнесмените и
политиците, за които той смята, че ощетяват околоната среда. Авторът на
инсталацията искал да създаде ударната картина на висшестоящ, който не
вижда света около себе си, докато водата се покачва, а конете пасат и
взимат, колкото се може повече от земята.
Самата работа е част от
фестивала на река Темза в Лондон и е първата по рода си инсталация.
Тейлър обяснява, че е било предизвикателство да направи скулптурите по
начин, който да издържи условията на реката. Затова конете са изработени
от подсилен цимент и съдържат няколко тона стомана в краката си, за да
се държат изправени. Те ще бъдат част от експозицията за минимум един
месец.
Според Тейлър изкуството е много важна част от проблемите с
климата и околната среда, тъй като успява да привлече хората и
емоционално, а не само през факти и статистки. През последните 10 години
проблемите относно климата и природата са били главният източник на
вдъхновение за скулптора.
"Чувствах се обезверен, тъй като
творях заради самото творене, а исках да направя нещо, което да бъде
отвъд изкуството и да е наистина полезно", споделя Тейлър. dnevnik.bg
|